Фотоапарат Samsung L210 – не особено сполучлив модел

Наскоро си купих фотоапарат Samsung L210. Взех го с много радост и положителни емоции, тъй като беше част от една програма за рециклиране на стари уреди. Много ми се искаше да заменя стария апарат Samsung S500 с нещо по-добро и „по-готино“.

Избирайки фотопарата не съм се ръководил в никакъв случай от броя на мегапикселите. В крайна сметка количеството не прави качество. Така че тези 10 мегапиксела, които идват с въпросния L210 бяха по-скоро бонус при избора ми, отколкото търсена характеристика от моя страна. 7 мегапиксела за личните ми непрофесионални нужди са предостатъчни. Не съм профи или маниак на тема фотография и търсех нещо за ежедневието ми, което с малко настройки да изкара приятни цветове. Аз например вече няколко години, ползвайки S500, нагласям само някои настройки като: светкавицата (без или със светкавица, евентуално „червени очи“), вида на светлината (слънчево, облачно, луминисцентна…). Дори като се замисля повечето потребители на подобни „сапунерки“ дори и това не правят. Нагласят централния бутон на AUTO и оттам вече каквото дойде.

В новия фотопарат търсех онези функции, които в стария липсваха или бяха не добре реализирани. Например оптичната стабилизация на картината при снимане. Исках при леко трепване на ръцете да не се замазва непоправимо снимката. Тази функция определено върши работа, макар да не могат да се очакват чудеса от нея.

Освен това в L210 светлочувствителността достига до ISO 1600, докато при S500 беше едва 400, а това предполагаше да мога да правя по-добри снимки при ниска осветеност.

Видеоклипчетата, които снима новия фотоапарат, са MPEG-4 компресия, а не като стария – в MJPG. Това намалява големината на файловете, но не с пъти, ако някой се надява, а като качеството се запазва добро. И отново както на стария модел, при zoom-ване на клипче, звукът се изключва.

Готина възможност е, че фотоапаратчето има вградена батерия и може да се захранва направо през USB кабела.

Един недостатък на L210 е, че дисплеят на гърба е издаден напред и така лесно може да бъде надраскан, ако го оставите например с дисплея на масата. В това отношение S500 беше по-практичен – дисплеят беше „вкопан“ малко навътре в тялото на фотокамерата.

Купувайки го вечерта, веднага у дома го разопаковах и изпробвах. Направи ми впечатление, че на изкуствена светлина (ел. крушки, луминисцентни лампи) и без светкавица, апаратчето дава сравнително точни цветове. НО… тук идва голямото разочарование за мен – цветовото предаване на открито и слънчево време.

Ето една снимка на тучна зелена поляна, огряна от слънцето, при което на зеления цвят му липсва още малко наситеност:

Самсунг L120

Ако може би ще кажете, че съм претенциозен, но ето какъв зелен цвят изкарва S500:

Самсунг S500

Красиво е, нали? 🙂 Направи ми впечатление, че намалявайки балансът на бялото, цветовете като цяло се оправяха. Но пак не е това, на което бях свикнал.

В крайна сметка, за мое съжаление, покупката се оказа не особено удачна. Поне за мен. И изводът, който мога да направя е: Ако имате Samsung S500 и нямате нужда от по-сериозна фототехника, а само от апарат за ежедневни нужди, недейте да го подменяте. Той все още прави по-добри снимки от някои нови модели.

P.S. Ако някой се е сдобил с L210 и е успял да изкопчи от него невероятни резултати, нека сподели начина за това. 😉

18 коментара към “Фотоапарат Samsung L210 – не особено сполучлив модел”

  1. vklichi kraglia kliuch na rezim „P“ sled tova zadai „oblachno“ vapreki che vremeto moze da e slanchevo zadaigo i sled tova snimai ste vidish kolko po cvetni ste sa snimkite.

  2. Здрасти, Fiero,
    Явно наистина още не го познавам добре. В понеделник бях сред природата и успях да постигна наситеност на цветовете не по начина, по който описваш, а по друг:

    Отивам на режим P (program) от въртящия се бутон, натискам бутонът E (за ефектите) и оттам отивам на настройките на цветността. По defaul цветността е на 0, при което цветовете наистина са бледи. Затова го засилих на +2 и нещата вече си дойдоха на мястото. В следващата ми публикация (за Веселата скала) ще видиш снимки с цветност 0 и +2. Цветовете са съвсем различни между тях. 🙂

    Ще пробвам при първия удобен случай и начина, описан от теб. Благодаря ти, че сподели опита си!

  3. Аз имам същия апарат.На мен ми прави проблеми със светкавиците, понякога е супер силна и нищо не излиза, а друг път е слаба и пак нищо не се вижда. Също така когато го сложа на режим Р. ми размазва картината. Предполагам, че е до настойки, но понеже не разбирам, много ще се радвам да помогнете 🙂

  4. Христина, определено този проблем със светкавицата не е нормално да се случва. Не може при една снимка тя да е супер силна, а след това слаба. Не е нормално, така че хващай фотоапарата и бегом в сервиза. Това е, което мога да те посъветвам. А относно размазването на снимката на режим Р, този проблем появява ли се при снимане на статив или друга стабилна основа?

  5. Не, но не вярвам толкова да ми треперят ръцете, за да се размазва 🙂 ,защото не се случва всеки път.

  6. Здравейте! През август си купих този апарат и съм много доволна от него – прави страхотни снимки, но има един проблем – когато го включа гасне, без дори напълно да е излязъл обектива. Правя снимка, тя се показва, той гасне,а когато го включа нея я няма. Гасне докато гледам снимките или клипче. Вече 2 пъти беше на ремонт и нищо, проблема пак си го има. Товя вече ще бъде 3-то ремонтиране. Някой имал ли е подобен проблем?

  7. Жани, какво ти отговориха в сервиза? От какво е проблема? Предполагам нещо по електрониката е сдало багажа. Не е нормално на гаранционна стока толкова много дефекти да се появяват за половин година. Може би трябва да се замислиш за подмяна на фотоапарата за сметка на търговеца. Или да ти върне парите. Може да се консултираш с Комисията за защита на потребителите – 0700 111 22, 1 импулс от цялата страна. Това са хората, които конмпетентно ще ти кажат какви са ти правата в случая. Имат и форум, където се разискват различни казуси.

  8. Всъщност за първи път на ремонт го закарах към средета на ноември, защото горе-долу тогава започна да прави проблеми. Не е изпускан и не е работе кой знае колко много с него. Купх го от техмомаркет Благоевград, а сервиза, в който ги ремонтирали е в Пловдив. Когато ми го върнаха казаха, че са правили нещо на оптиката, а втория път не можаха да кажат нищо, тъй като от сервиза в Пловдив не са били писали нищо. Определено ще се обърна към Комисията за защита на потребителите. Не е нормално изобщо пазара да е залят с некачествени стоки.

  9. На мен ми се е случвало просто да забие с изваден обектив докато снимам няколко пъти, и трябва да извадя батерията за да се възстанови . А още несъм го носила на ремонт и за по-горните проблеми които вече споделих. Но явно му има нещо некачествено на този L210. въпреки хубавите снимки които прави 🙂 Моя е закупен от Техномаркет до ЦУМ София , там ли трябва да го занеса ако реша ?!?!

  10. Христина, да, ако решиш да го занесеш на ремонт там със гаранционната карта. И моя прави така, но ми изчезва снимката, която е снимана последна. Хубаво е да го занесеш, но дали ще има ефект…

  11. Моя е на една година вече и не ми е правил никакви проблеми досега 🙂

  12. След последния ремонт и моя вече не прави проблеми.

  13. Здравейте, вчера си купих въпросния фотоапарат. Като начало включих да се зарежда батерията , но вече 20 часа и не реагира.,изобщо не иска да се включи. Това дали е проблем или….

Вашият коментар